Mekkonen

Ommellinen vilautti joskus että heiltä on tulossa lyhyitä, hihattomia mekkoja, Mekkosia. Olen nyt niitä kovasti odotellut. Tilasin pahimpaan hätääni maximekon. Nyt uusimmassa Käsityökerhon lehdessä oli sitten tämän Mekkosen kaava, joten heti riensin kauppaan ostamaan lehden ja tilaamaan kankaita. Samassa lehdessä oli myös bomber-takin ohje, jollaista olen myös haaveillut...

Tein nyt jämistä ja tänään ostamastani harmaasta ensimmäisen version. Onneksi, koska täytyi vähän muokata kaavaa, että istuu minulle. Kun olen sellainen hankala kokojenvälistä oleva tyyppi. Saan sitten sen varsinaisen mekon sitten oikean kokoiseksi.

Tuo lila/purppura mikä lie ei todellakaan ole minun värini mutta sopii minun mielestä tosi hyvin harmaan kanssa ja en halunnut ihan musta-harmaata tästä, joten otin riskin ja laitoin. Ihan hyvin sopii minulle. Vähän jouduin paloista rakentamaan koska ruudullista oli vain pieni pala jäljellä, mutta tuli ihan kiva silti.

Kangas ruudullinen Ommellinen, harmaa Pietamo, Hipun puutarha PaaPii
Resorit PaaPii














Ja näin se kesä tuli sitten tässä välissä! Tai no lumet suli.





Tilasin kankaan ennen kuin näin ohjeen, joten kangasta oli liian vähän (tilasin muistaakseni metrin-120cm ja ohjeessa oli 145). Helma on sen verran leveä, että vaatii enemmän kangasta, joten en saanut takakappaletta kokonaisena, mutta aika hyvin tuo sulautuu. Mitä nyt Hipulle tuli vähän uudenlaiset korvat...



Kangas Jyväskylän kangaskauppa
Resorit PaaPii











Kommentit