Mamman palmikkoneuletakki


 Kävin Meiju Knitsin pitämällä kurssilla Lankakauppa Kerässä. Oli ihan huippukurssi ja ymmärsi, ettei se ohjeiden kirjoittaminen loppujen lopuksi niin kauhean vaikeaa ole. Ja kun kerran tekee vähän isomman työn, helpottaa omaa työtä myöhemmin. Minäkin kun usein käytän samaa lankaa ja useimmiten teen itselleni niin on helppo sitten vain tarvittaessa muokata sen verran että saa sen palmikon tms. lisättyä.

Nyt ajattelin harjoitella äitini paidan kanssa. Ostin varmaan viisi ohjetta mutta ei ne sitten soveltunutkaan muokattavaksi tai suoraan käytettäväksi, joten päädyin tekemään itse. Kolme-neljä kertaa piti purkaa ennen kuin pääsin kunnolla vauhtiin.



Oli kyllä jotenkin työläs tehdä. Tai sitten minulla oli vain muuten vähän vaikea elämänvaihe kun tätä tein ja purin sen sitten tähän työhön. No mutta terapiaa parhaimmillaan. Äitini kehui jo kauniiksi ja kun sovitti ennen hihoja, olisi lähtenyt se päällä jo siltä seisomalta.
Ihan eivät laskuni menneet yksiin tuon kurssin taulukon mukaan mutta voi olla että laskin gauget väärin heti alussa. Mutta jos tästä ohjeen haluaa niin laita viestiä!

Nappien valinta on aina yhtä haastavaa. Minulla on nappeja vaikka kuinka mutta useimmiten ei juuri tarvittavaa määrää. Tähän sopi mielestäni parhaiten puiset napit. Minulla oli yhdet missä oli painettu lankakerä ja puikot.

Äitini äiti, mummoni on kova käsityöihminen ollut aina, äitini on tehnyt kausittain vaatteita koneella ja neuloen meille ja minä samoin. Niinpä nämä napit olivat oikein sopivat. Paita on äidin ja minun yhteistuumin suunniteltu, minun tekemä ja nyt napeissa on vähän kaikkien meidän kolmen muistoa. Toivottavasti. 

Lanka Isager Merilin vajaa 5 kerää
Puikko 3 ja 3,5
Malli omasta päästä ja äitini toiveita kuunnellen ja toteuttaen








Kommentit