Sydänpipo

Katsoin sydämen mallin täältä http://www.pickles.no/from-norway-with-love-winter/ .
Lanka Cascade 220 Heathers
Puikko 5



Luo vihreällä 80 silmukkaa ja sulje ympyräksi. Neulo 2 oikein-2nurin 6 kerrosta.
Neulo yksi kerros oikeaa. Neulo toinen kerros oikeaa mutta vaihda väriä.
Tuossa ohjeessa neulottiin jokainen sydänkerros eri värillä, mutta minä halusin vain kaksi värisen.
Minulla kävi pieni moka tuossa mallia lukiessa, joten ensimmäinen kerros näyttää hiukan erilaiselta... :)
Tee 4-5 sydänriviä. Huolehdi ettet kiristä tai löysää liikaa lankaa siirtyessä ettei kuvio ala repsottaa. Minä laitoin 2-4 silmukan siirtymiin aina keskisormen langan ja työn oikealla puolen väliin niin että sormeni esti langan kiristymisen. Isommissa väleissä laitoin loput sormet etusormea ja peukaloa lukuunottamatta. :) Kannattaa välillä vetää työ suoraksi ja testata. Koska silloin lankoja voi vielä vähän kiristää tai löysentää. Ikävää, jos kuviosta tulee ruma tai liian tiukka.

Neulo keltaisella 2  kerrosta. Vaihda vihreään ja aloita kavennukset. Minä kavensin ensimmäisellä kerroksella sydänten väleissä. Toisella ja kolmannella kerroksella sydänten väleissä ja sydämen keskellä. Jatka kaventamista niin kauan kuin haluat. Minä vedin jo tässä kohtaa lanka läpi silmukoista.
Päätttele langat hyvin.

Tällä luulisi tarkenevan, jos saadaan pakkasia! Lanka on paksua ja puikko on aika pieni. Ja koska kuvion langat menevät takapuolella sikinsokin, tulee paksuutta siitäkin.


ylhäältä edestä

takaa

Kommentit